Secret Spots

Hemmelig sted

Vi hadde en plan: Tretti kilometer stand-up padling, tre dager, en Mega-SUP (en av de største oppblåsbare Stand Up Paddle Boards i Europa), og et Tentsile Tree Telt! Bare oss to, med alt av campingutstyr og det fantastiske Mecklenburg Lake District (Øst-Tyskland). For et eventyr!

I fjor bestilte jeg noen Mega-SUP korte turer med Nature-Guides, men denne gangen var vi på egenhånd. Og aldri før hadde vi vært i et tretelt. Så alt i alt var vi veldig spente!

Vi startet reisen i en liten by nær Lake Wustrow. Her hadde vi noen introduksjoner om hvordan man bruker SUP-brettet, navigasjon og bruk av vannveiene. Etter middag gikk vi ivrig til sengs, spente på hva som skulle komme.

Neste morgen, klokken seks. Vi gikk ned til innsjøen for å pumpe opp Mega SUP. I følge fyren fra Nature-Guides måtte vi fylle denne giganten med 1600 liter luft. Første steg gjort – men nå var vi ganske utslitte og måtte fortsatt padle tretti kilometer! Etter å ha lagret alle tingene våre i vanntette poser, la vi ut på vårt fantastiske eventyr.

De første to hundre meterne fører langs ren villmark. Vi var omringet av vannliljer, planter og gamle trær. Plutselig nådde vi den åpne innsjøen, og der var den, vårt personlige monster - Vind. Denne delen viste seg å være veldig tøff, men gjennom teamarbeid klarte vi å krysse innsjøen og endte opp i en vakker, mer rolig gren av kanalen. På tide å slappe av.

Deretter måtte vi finne et sted å sette opp treteltene våre. Etter et raskt isstopp oppdaget vi en liten sandbukt med store trær som henger nede på vannet. Vi visste umiddelbart at dette ville være stedet. Vårt hemmelige sted for natten.

Det smarte designet og den enkle håndteringen av vår Tentsile Stingray gjorde at vi klarte å sette opp leiren i løpet av noen få minutter. Som du kan se, var et tretelt perfekt for dette terrenget. Skjult av greiner var vi usynlige. Fra dette unike hemmelige stedet kunne vi se stjernene gjennom tretoppene mens de lullet oss i søvn etter en hard første dag.

De første solstrålene gjennom bladene vekket oss til en strålende morgen, og de små bølgene skvatt forsiktig under oss. Jeg følte meg helt glad, selv om jeg nå kunne kjenne armene mine verket fra dagen før. To dager til padling føltes som en utfordring. Heldigvis snudde vinden utover natten. Så for neste seksjon utviklet vi en seilduk fra Tentsile rainfly for å hjelpe oss med å gå ned vinden. Reisehastigheten vår ble økt med 5 km/t. For en perfekt dag!

Det var flott å ha et tretelt å ta med på eventyret vårt – takk Nature Guides og Tentsile for at du gjorde dette mulig!  Uten dette fra Gear ville vi aldri hatt sjansen til å oppleve dette neste nivået av camping, slik vi gjorde på vårt Mega SUP-eventyr.

Få denne opplevelsen og sjekk ut www.nature-guides.com